Baldaszti's Grand

 2012.01.23. 14:00

Mióta elvégeztem a bartender képzést több ismerősöm is megkérdezte tőlem, hova érdemes menni, ha jó koktélt akarnak inni, melyek azok a hangulatos helyek ahova érdemes beülni, ahol a kiszolgálásra se lehet panasz, illetve a légkör is baráti és nincs nagy hangzavar. Nyilván saját tapasztalat alapján kellett volna ilyen-olyan helyeket ajánlanom nekik. Sajnos csak az iskolában emlegetett bárokat tudtam ajánlani. Ezért is döntöttem úgy, hogy felkeresem azokat a helyeket, amiket már én is ajánlottam vagy hallottam/olvastam róla.

Az első ilyen bár a Baldaszti’s Grand lett. Nórával hétfő este 20 órakor érkeztünk, mindketten akkor voltunk ott először. Kiváncsi voltam nagyon erre a helyre, jókat olvastam már róla. Az asztalfoglalással nem volt gond (sajnos van már negatív tapasztalatom máshonnan az asztalfoglalással), a hölgy, aki fogadott minket odavezetett az asztalunkhoz és a kabátjainkat is elkérte. Nagyon hangulatos a hely, a fehér bútorok miatt kicsit olyan érzésem van mintha otthon, falun ülnék le a kertben egy kis iszogatásra. A felszolgálók is tetőtől talpig fehérben vannak, talán eleinte emiatt egy kicsit sterilnek érzem az egész helyet, de ez az érzés hamar elillan. Hétfő este lévén nincsenek sokan, kellő figyelmet kapunk a pincérektől. A választékra szintén nem lehet panasz, pont elég koktél van itt ahhoz, hogy az ember ne tudjon azonnal választani. Nagyon tetszik, hogy mind fűszeres mind pedig tojásos koktélok is vannak az itallapon! Először Mandarin Sour koktélt kérnék, azonban az egyik alkotóelem elfogyott, ezzel nem tudnak szolgálni, így jöhet egy Baldaszti’s Negroni  ami Beefeater gin, Aperol, Dubonnet, narancs keserű keveréke. Kicsit kesernyés, pont annyira amennyire kell. A következő választásom egy Rhubarb Sour, ez egy kicsit merészebb ital, rhum clement white, cirtomlé, cukorszirup, tojásfehérje, rebarbara lekvár keveréke. Az egyik kedvenc italom szintén tojásos és ez is egy nagyon finom koktél.  

Biztos visszatérek még ide és legközelebb mindenképp a bárpulthoz fogok ülni! Nagyon tetszett a Baldaszti’s Grand, a személyzetre se lehet egy rossz szavam se, a légkör is olyan amilyet elvárnék egy ilyen helytől. Nyugodtan merem ajánlani mindenkinek.

Most pedig jöjjön Nóra véleménye, ami ékes példája annak, amit a blog bevezetőjében is írtam. Pont az ilyen vélemény miatt érdemes egy nőt is magunkkal vinni! Hihetetlen mennyi mindenre felfigyelt :)

Vége a napnak. Csendben végig nézem a virágaim, helyére akasztom a kanapén felejtett selyem kendőm és meggyújtok egy gyertyát. Itthon vagyok.
Szinte ugyanezt éreztem alig egy héttel ezelőtt, mikor betértünk az Andrássy úti Baldaszti’s Grand-ba. A hétfő koradélutáni lendületével siettem végig a még mindig kivilágított sugárúton (mert ez valami olyasmi, csak nekünk pestieknek minden egy kicsit más), de már az est nyugalmával nyitottam ki az ajtót. Megérkeztünk. Csendes mosoly. Pont olyan, amilyennek a kritikusok leírták és majdnem olyan, mint amilyennek elképzeltem, csak mindig egy apró részlettel több.

Baldaszti’s Daiquiri
Havanna 7 éves rum, vanília szirup, lime, balzsamecet
Minden bútor a helyén van. Fehér, egyszerű, letisztult, és barátságos. Bár minden sarka, megtervezett, annyira tökéletes munka, hogy szerethető. Nem érdekelt, ki tette oda a befőttes üvegeket, ott vannak. Nem érdekel ki választotta a csipkés szélű körtebúrát, percekig néztem a fodrait. Épp úgy szerettem a tésztás polcokat, mint a süteményes vitrint. És akkor kértem még valami Baldaszti-t. Beleszerettem.

Itt épp annyira lehetek szépségre éhes művész, mint bankár szerető.

Dark Chocolate Sour Cherry
Maker’s Mark bourbon, meggypüré, dark cacao, maraschino, vanília szirup, citromlé
Mindenki látott már hasonló reklámjelenetet amiben egy elbűvölő francia nő érzékien beleharap egy hártyavékony feketecsokiba. A Dark Chocolate Sour Cherry pont ez a hétfő esi bűnözés volt. Míg vörös, temperamentumos színe felcsigázott, addig az étcsoki elnyújtotta az élvezetet. Ha a Baldaszti Grand, olyan mint egy vágyott, hangulatos meleg otthon, akkor ez a koktél küszöb a hálószobához.

Egy kellemes hangulatú estéhez, beszélgetéshez, romantikához, vagy egy gyors győzelemhez tökéletes választás.

A bejegyzés trackback címe:

https://cocktails.blog.hu/api/trackback/id/tr923721968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása